Tutaj powinien być opis

Sprawozdanie z działań projektu cd.

 W zajęciach dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu brali udział uczniowie u których stwierdzono braki edukacyjne przejawiające się w w/w umiejętnościach. Zajęcia miały na celu usprawnianie opóźnionych i zaburzonych funkcji percepcyjno – motorycznych ale także możliwość zdobycia nowych umiejętności, poprzez zabawę i  wykorzystanie atrakcyjnych pomocy dydaktycznych. Celem spotkań było również budowanie wiary we własne możliwości, skracanie dystansu względem pozostałych rówieśników, którzy nie mają problemów w nauce. Stosowano metody aktywizujące, ćwiczenia praktyczne. Podczas spotkań wykorzystywano różne źródła wiedzy oraz dostosowano zadania do możliwości uczniów. Dzięki uzyskiwanemu wsparciu uczniowie doskonalili technikę pisania i czytania, rozwijali sprawność językową i logiczne myślenie. Ewaluacji dokonano na podstawie licznych rozmów przeprowadzonych z uczniami, rodzicami, wychowawcami, a także na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród uczestników zajęć. Niemal wszyscy biorący udział w zajęciach wyrazili swoje zadowolenie z uczestnictwa w zajęciach, a także bardzo pozytywnie odnieśli się do oceny pomocy dydaktycznych z których korzystali podczas spotkań.

Zajęcia dla uczniów z trudnościami w nauce matematyki prowadzone były z ośmiorgiem uczniów z klas I-III. Głównym celem zajęć było korygowanie zaburzonych procesów poznawczych, utrwalanie podstawowych umiejętności i wiadomości z zakresu matematyki. Wzajemne położenie przedmiotów na płaszczyźnie i w przestrzeni, rozpoznawanie kształtów figur, doskonalenie technik rachunkowych to tylko niektóre tematy podejmowane na spotkaniach.  W czasie zajęć dzieci chętnie korzystały z atrakcyjnych pomocy dydaktycznych, zakupionych w ramach projektu. Ankieta przeprowadzona wśród uczestników spotkań pozwala sądzić, że zrealizowano sporą część zakładanych celów.

Zajęcia logopedyczne prowadzone były systematycznie zgodnie z ustalonym harmonogramem. W zajęciach uczestniczyło czworo uczniów. W ramach zabawy uczestnicy ćwiczyli wargi, język i żuchwę. Uczniowie chętnie korzystali z atrakcyjnych pomocy dydaktycznych, wykorzystywany do zajęć specjalny program komputerowy sprawił, że uczniowie nie  nudzili i nie zniechęcali się w czasie spotkań, chętnie też podejmowali kolejne wyzwania. W zajęciach logopedycznych Spory nacisk kładziony był na ćwiczenia oddechowe, dykcyjne i rytmizujące. 

 Zajęcia dla uczniów uzdolnionych matematycznie prowadzone były w sposób atrakcyjny, głównie z wykorzystaniem komputerów i programów multimedialnych. Uczniowie zostali podzieleni na dwie czteroosobowe grupy co umożliwiło bardziej efektywne prowadzenie zajęć z uwzględnieniem różnic w poszczególnych treściach i materiale zadaniowym. Na spotkaniach uczniowie rozwiązywali łamigłówki i zadania logiczne. Zajęcia prowadzone były metodami aktywnego działania. Uczniowie mieli również możliwość korzystania z atrakcyjnych pomocy dydaktycznych zakupionych na potrzeby zajęć tj. osie liczbowe, tangramy, gry logiczne. Uczestnicy spotkań wyrazili swoje zadowolenie z uczestnictwa w projekcie w trakcie bezpośrednich rozmów, a także poprzez odpowiedzi których udzielili w ramach wypełniania ankiety ewaluacyjnej.

 Zajęcia dla uczniów uzdolnionych artystyczno – polonistycznie odbywały się zgodnie z harmonogramem. Spotkania miały na celu rozwijanie kreatywności, samodzielności w działaniu czy integrowaniu się grupy. Uczniowie zapoznawani byli z nietypowymi technikami plastycznymi. Korzystali z bogatej  i atrakcyjnej oferty pomocy dydaktycznych. W trakcie spotkań prowadzono również ćwiczenia recytacji wierszy, doskonalono umiejętność poprawnego wypowiadania się i zbogacania słownictwa. Uczniowie mieli okazję zaprezentować swoje umiejętności aktorskie w przedstawieniu szkolnym. Każde zajęcia dawały uczniom poczucie spełnienia, po każdych zajęciach uczniowie mogli zaprezentować swoje prace. Radość tworzenia czegoś niepowtarzalnego była widoczna na każdym spotkaniu. Z ankiety przeprowadzonej wśród uczestników bloku wynika, że zajęcia cieszyły się sporym zainteresowaniem, że treści i metody przyjęte na zajęciach były trafne. Uczniom odpowiadały forma i sposób realizacji zajęć toteż wyrazili chęć uczestnictwa w podobnych zajęciach w przyszłości. Zajęcia potwierdziły, że przy odpowiednim nastawieniu i motywacji, przy wykorzystaniu atrakcyjnych pomocy naukowych, szkoła może być kuźnią talentów.

 Reasumując, wszystkie zajęcia odbyły się zgodnie z założeniami projektu, szczegółowe działania zapisane zostały w niezbędnej dokumentacji prowadzonej przez nauczycieli.

Ze wszystkich ankiet wynika, że uczniowie chętnie uczestniczyli w projekcie, poprzez działania podejmowane na zajęciach mieli możliwość korzystania z atrakcyjnych pomocy naukowych, stali się bardziej otwarci, rozwijali swoje pasje, a w przypadku zajęć dla uczniów z trudnościami  zmniejszali dystans w stosunku do pozostałych uczniów. Swoje zadowolenie z prowadzonych zajęć wyrażali również rodzice uczestników projektu.

Szkolny Koordynator