
Sprawozdanie z działań projektu
Sprawozdanie z działań projektu „Pomoce dydaktyczne na szóstkę” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.
Projekt unijny „Pomoce dydaktyczne na szóstkę” realizowany był w naszej szkole od 21 stycznia do czerwca 2014 r.
Cele nadrzędne Projektu to:
- Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów o specyficznych potrzebach edukacyjnych.
- Organizacja dodatkowych zajęć dla wybranej grupy uczennic i uczniów.
- Zakup odpowiednich pomocy dydaktycznych, sprzętu komputerowego i multimedialnego.
Uczestnikami przedsięwzięcia byli uczniowie klas I-III Szkoły Podstawnej w Kazuniu Nowym, którzy zostali wyłonieni w procesie rekrutacyjnym, zgodnie z założeniami Projektu. Rekrutacji dokonano w oparciu o ocenę indywidualnych potrzeb edukacyjnych uczniów, ocenę wad wymowy oraz ocenę pedagogiczną.
Docelowo powołano pięć grup do których zakwalifikowano odpowiednią ilość wychowanków naszej szkoły. W sumie w projekcie brało udział 32 uczniów szkoły w Kazuniu Nowym. Przedsięwzięcie ukończyło 31 osób, jedna uczennica w wyniku długotrwałego leczenia szpitalnego została skreślona z listy zajęć.
Spotkania na które uczęszczali uczniowie były dobrowolne i bezpłatne.
W ramach powyższych działań na terenie szkoły odbywały się następujące zajęcia:
- zajęcia dla uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu - łącznie zrealizowano 30 godzin, prowadząca mgr Joanna Wrzosek;
- zajęcia dla uczniów z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych - łącznie zrealizowano 30 godzin, prowadząca mgr Magdalena Szwajger;
- zajęcia logopedyczne - łącznie zrealizowano 30 godzin, prowadząca mgr Agnieszka Styś – Mucha;
- zajęcia dla uczniów uzdolnionych matematycznie - łącznie zrealizowano 30 godzin, prowadząca mgr Katarzyna Waliszkiewicz;
- zajęcia dla uczniów uzdolnionych artystyczno – polonistycznie - łącznie zrealizowano 30 godzin, prowadząca mgr Beata Roszyk.
Szkolny koordynator projektu – mgr Beata Roszyk.
Bezpośredni nadzór nad realizacją projektu w szkole sprawuje Dyrektor Szkoły mgr Jan Rembecki.