Tutaj powinien być opis

„Mazowiecki program przygotowania szkół, nauczycieli i uczniów do nauczania zdalnego”

8 - 9 lutego kolejny moduł szkoleniowy dla nauczycieli:
MODUŁ II
1. Użycie bezpłatnych narzędzi służących tworzeniu własnych interaktywnych zasobów
internetowych:
a. TestPortal
b. Padlet
c. Learningapps
d. Kahoot
e. Quizizz
f. Quizlet
g. Wizer.me
h. Khan Academy
i. Genially
j. Edukator
k. Edpuzzle
l. Duolingo
2. Wykorzystanie narzędzi umożliwiających prezentowanie treści na monitorach
interaktywnych
a. Omówienie możliwości prezentowania treści na monitorach interaktywnych,
przełączanie pomiędzy Teams a monitorem, ustawienia systemowe,
współdzielenie monitorów, przesyłanie obrazu ze smartfonu
lub komputera bezpośrednio na monitor, najlepsze praktyki.
Wykorzystanie Whiteboard do prowadzenia lekcji,
omówienie notesu Onenote wraz z pokazaniem możliwości zmiany pisma z
ręcznego na drukowane, zamiany wzorów i kształtów odręcznych na drukowane.
3. Metodyka pracy z użyciem narzędzi TIK ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb
uczniów z SPE (Specjalne Potrzeby Edukacyjne)
a. omówienie nowoczesnych technologii informacyjno- komunikacyjnych,
umiejętności wyszukiwania materiałów, porządkowanie i korzystanie z
informacji z różnych źródeł wykorzystanie programów dołączonych do tablic
interaktywnych i programów komputerowych, narzędzi online i aplikacji
edukacyjnych dostępnych w intrenecie, wymiana informacji między uczestnikami
procesu edukacji oraz między uczniem a urządzeniem w postaci cyfrowej
(formularze, e-mail, bazy prac w postaci elektronicznej itp.), wykorzystanie
technologii dotykowej, czytniki immersyjne, omówienie Microsoft Learning
Tools (Word, Outlook, Onenote, Edge), omówienie aplikacji Rysunki Google i
pisania głosowego w Dokumentach Google w pracy z uczniami SPE
4. Współpraca pomiędzy nauczycielami na przykładzie pracy metodą projektową w
warunkach pracy online
a. Przygotowanie zakresu projektu, podział na grupy, określenie
celu, przygotowanie harmonogramu, podział zadań i realizacja projektu, wybór
materiałów i źródeł wiedzy, realizacja, prezentacja i ewaluacja projektu przy
użyciu aplikacji MS Office w postaci np. albumu ze zdjęciami,
szkicami lub mapkami dotyczącymi projektu, debata lub dyskusja z
wykorzystaniem przygotowanych materiałów z wykorzystaniem filmu, nagrania,
poprowadzonego wykładu, itd.
5. Sesja Q&A
a. Udzielanie odpowiedzi na pytania zgłoszone przez nauczycieli
6. Test sprawdzający wiedzę nauczycieli
a. Test podsumowywujący przekazaną wiedzę, przeprowadzony z
wykorzystaniem aplikacji Forms.
Asynchroniczne
1. Przygotowanie i udostępnienie nagrań realizujących zagadnienia wymienione w punktach 1-4 z modułu II.
2. Przygotowanie i udostępnienie materiałów instruktażowych omawiających poniższe zagadnienia:
a. Dołączanie i praca z bezpłatnymi narzędziami do Teams
b. Wykorzystanie Microsoft Learning Tools (czytnika immersyjnego) do pracy z uczniami SPE
3. Przygotowanie scenariusza lekcji zdalnej z perspektywy nauczyciela z instrukcją „krok po kroku” z wykorzystaniem aplikacji zewnętrznych i Microsoft Learning Tools (m. in. czytnik immersyjny).