
Aktywność Żabek w miesiącu styczeń
W nowym roku kalendarzowym rozmawialiśmy o postanowieniach noworocznych i sposobach mierzenia czasu. Przypominaliśmy sobie i poznawaliśmy nazwy pór roku, miesięcy i dni tygodnia. Nauczyliśmy się piosenki „Tydzień ma siedem dni”. Przedszkolaki uczyły się globalnego czytania wyrazu zegar i mówiły o tym, do czego służy, jakie są rodzaje zegarów i jakie wydają dźwięki. Żabki rozmawiały o cechach charakterystycznych pór roku i stworzyły zegar pór roku.
W kolejnym tygodniu zajmowaliśmy się zjawiskami atmosferycznymi. Dzieci poznały zjawiska charakterystyczne dla zimy, nauczyły się piosenki z inscenizacją „Tupu tup po śniegu”, bawiły się w zabawy paluszkowe. Wykonały prace plastyczne związane z zimową porą. Na podstawie opowiadania dzieci rozważały jak się ubrać, gdy jest zimno na dworze. Z pomocą plansz dydaktycznych uczyły się rozpoznawać tropy zwierząt na śniegu.
3 tydzień stycznia w całości poświęcony był przygotowaniom do Dnia Babci i Dnia Dziadka. Szykowaliśmy prezenty, uczyliśmy się formułować życzenia. Dzieci z chęcią wypowiadały się na temat babci i dziadka, opowiadały co lubią robić z nimi najbardziej.
Ostatni tydzień stycznia to rozmowy na temat zimowych zabaw sportowych. Przedszkolaki zastanawiały się w jaki sposób bezpiecznie bawić się na lodzie i śniegu. Na podstawie opowiadania „Dlaczego przegraliśmy?” mówiliśmy o tym, że w rozgrywkach sportowych najważniejsza jest dobra zabawa, a nie wygrana. Przedszkolaki ćwiczyły rzucanie do celu, zręczność i zwinność podczas różnych zabaw gimnastycznych. Żabki poznały kolejną piosenkę tym razem „Zimowe sporty”.